Τρίτη, 11 Ιουνίου 2013





....παλιός σιδηροδρομικός σταθμός Κορίνθου,μια ιστορία της πόλεώς μας ,Ο Σ.Σ Κορίνθου, έχει κατασκευαστεί το 1955 από τον Αρχιτέκτονα Αντώνη Δραγούμη και είναι ένα υπόδειγμα σύγχρονης σιδηροδρομικής αρχιτεκτονικής και αντισεισμικής  προστασίας για την εποχή του . Ο  σχεδιασμός έγινε έτσι ώστε το κτήριο να είναι προσαρμοσμένο στην γενική εικόνα της πόλης όπως ήταν το 1955, δηλαδή να εναρμονίζεται με την λιτή αρχιτεκτονική των κτηρίων της πόλεως, ενώ έχει αναφορές από το ιστορικό παρελθόν της Κορίνθου, πχ. οι ζωγραφισμένες με θέματα της κορινθιακής Μυθολογίας και Ιστορίας αίθουσες ,και το προστύλιο στις αποβάθρες. Είναι το μοναδικό δημόσιο κτήριο της Κορίνθου που έχει τόσο εκτενείς αναφορές στο Ιστορικό της παρελθόν.
 Ο σιδηροδρομικός σταθμός της Κορίνθου, μαζί με τα αντλιοστάσια, το Μηχανοστάσιο και τα υπόλοιπα βοηθητικά κτήρια του, τα οποία ορισμένα χρονολογούνται από το 1929, ορισμένα από το 1916, αποτελεί ένα ενιαίο αρχιτεκτονικό σύνολο βιομηχανικής αρχαιολογίας και είναι ένα από τα πιο ιστορικά μέρη της πόλης, αφού από την κατασκευή του τον Ιούλιο του 1884 από την ιστορική εταιρεία με την επωνυμία Σιδηρόδρομοι Πειραιώς Αθηνών Πελοποννήσου (η γνωστή ΣΠΑΠ), έγινε κατορθωτή η ταχεία ανάπτυξη της Κορίνθου, της  παράλιας Κορινθίας,αλλά και διέλευση μεταφορική επιβατική και εμπορική για όλη την Πελοπόννησο ...
Σήμερα έρημος ,σιωπηλός,παραμελημένος  μετά από την επέλαση των βαρβάρων και λαθραίων αλλοδαπών  -κατακτητών ,όπου λεηλάτησαν- βρόμισαν -έκλεψαν -μίαναν τον ιστορικής άξιας  χώρο,αναμένει μαζί και με όσους εργαστήκαμε εκεί, την αξιοποίησή του όπου έταξαν οι ταγή μας.
Ίσως να είναι της μοίρας του, μετά την δόξα,την αναγνώριση ,την αναφορά ως σημείου,να ακολουθήσει την πορεία όπου του διαγράφουν, όσοι θέλουν να ξεχάσουμε το παρελθόν μας ,και να σβήσουμε την Ιστορία μας...   
ο επί 30 συναπτά έτη εργαζόμενος ως μηχανοδηγός 
ΠΙΤΣΙΟΣ ΚΩΣΤΑΣ 

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

mpravo kvsta eisai protos...!!!